ברוכים הבאים למאחורי הקלעים של "DreamBow"

בכל אחד ממוצרי DreamBow מושקעים משאבים רבים, תשומת לב, יצירה, חשיבה ובדיקות שונות.
מאחורי כל אחד מאלו עומדים אנשים רבים ומוכשרים.

הנה הזדמנות להכיר אותם ואפילו להעמיק את ההכרות עם הדמויות המאוירות שלנו

עוד על השותפים שלנו בפיתוח 
ויצירת המוצרים ב DreamBow

עוד על כרמית אלבק ושני צוקרמן 
מייסדות ומנהלות DreamBow

עוד על הדמויות המאוירות המלוות את
סדרת המוצרים ב DreamBow

החזון שלנו

לאפשר לילדים ולהורים להפוך את החיים לקלים יותר, טובים ומאושרים יותר על ידי שימוש בכלי העוצמתי ביותר שאנחנו נולדים איתו – כוח המחשבה.
"אדם נמצא היכן שמחשבותיו נמצאות. הוא רק צריך לבדוק האם מחשבותיו נמצאות היכן שהיה רוצה להיות." הרבי נחמן מברסלב
אנחנו מאמינות שהדרך היעילה ביותר להפוך את העתיד של כולנו לטוב יותר היא דרך הילדים ולכן ההשקעה בילדים שלנו היא החשובה, הטובה והמשמעותית ביותר שנוכל להשקיע.
ערכים של חינוך, הקשבה, כבוד, תשומת לב לטוב, דמיון, יצירתיות, משחק והנאה וכמובן הרבה אהבה באים לידי ביטוי בצורה בולטת במוצרים הקיימים והבאים של "DreamBow" .
בימינו הורים מנהלים את היומיום שלהם ביעילות מקסימלית, והזמן שאנחנו מספיקים לבלות עם הילדים שלנו הוא לעיתים קצר ממה שהיינו שואפים.
מטרתנו ב"חלום לי" היא להפוך את זמן האיכות עם הילדים לכמה שיותר מקרב, נעים, מלא ביצירתיות, בשמחה ובאהבה.

הדמויות שלנו

מדוע בחרנו להשתמש בדמויות?

** איורים: ירון חולין **
הדמויות מאפשרות לילד להתחבר ליכולות הקיימות בו: דמיון, הומור והקשבה.
בעזרת הדמויות הילד ילמד כיצד לפתח את אותן יכולות ולהשתמש בהן כדי לפתור מצבים שונים בחייו.
כאשר הילד יתקל בבעיה יוכל לחשוב (או שההורה יוכל להנחות אותו):
* מה מרשמלו היתה עושה עכשיו?
* איך שוקו היה פותר את הבעיה?
* מה היה טופי אומר?
תהליך כזה נקרא "מודלינג" – היכולת לקבל השראה, לחקות ולהשתמש בחוזקות שקיימות אצל האחר.

הכירו את הדמויות שלנו:

מרשמלו החתולה – לדמיין

"ילד פלא הוא זה שלהוריו יש הרבה דמיון" ז'אן קוקטו
מרשמלו מייצגת עבורי את הילדה החולמת שבי. עבורה הכל אפשרי. היא לא תחשוב על פרקטיקה והגיון – על איך לעשות או על מגבלות כלשהן – אלא פשוט תדע להתחבר למה שהיא באמת רוצה – ולומר את זה.
ההתחברות למקום הזה של החולם שבנו, וההתנתקות מכל הרעשים, ההיגיון והמגבלות היא חוויה מדהימה. הרבה פעמים בתוך היומיום העמוס והפרקטי שלנו יש לנו נטייה להתרחק מהרצונות, השאיפות והחלומות האמיתיים שלנו ובכל פעם שבטעות אחד כזה קופץ מיד משתיקים אותו קולות ההיגיון וה"מציאות".
החשיבות של ההתחברות למקום החולם שבנו לא באה רק כדי שנוכל להגשים את החלומות שלנו היא באה לחבר אותנו לדברים שחשובים לנו באמת, לעסוק בפעילויות שממלאות אותנו ויוצרות אצלנו תחושת הגשמה וסיפוק. והצעד הראשון של כל אלו הוא פשוט לדעת לחלום – לדמיין.
הרי מעטים הם האנשים שהגשימו את כל החלומות שלהם בחייהם – ואולי טוב שכך – אבל אפילו צעדים קטנים, פעולות קטנות בדרך לחלום יכולים למלא את מצברי האושר שלנו.
אצל ילדים ההתחברות לרצונות והחלומות באה באופן טבעי. וכמה שהם יותר צעירים כך תוכלו לשים לב לפחות ופחות מגבלות שיעלו בדעתם. מרשמלו החתולה מייצגת עבורם מקום שהם אוהבים להיות בו – "עולם הדמיון". ב"עולם הדמיון" הכל מותר והכל אפשרי וזו אכן תחושה נפלאה.
ילדים שיהיו מחוברים לרצונות והשאיפות האמיתיים שלהם ידעו מאוחר יותר לבחור את המקצועות הטובים עבורם, את בני הזוג המתאימים להם וכו'.
ככל שגיל הילד גדול יותר כך תוכלו לשים לב ליותר התנגדויות ומגבלות (שמגיעות לשיא בגיל ההתבגרות) אחת המטרות שלנו כהורים היא לאפשר את ההתחברות למקום החולם פתוח עבור ילדינו כך שיוכלו להתחבר אליו בכל שלב ושלב בחייהם.
הדמות של מרשמלו החתולה יכולה לסייע ביצירת החיבור הזה כאשר, לדוגמא, מתעורר קושי אצל הילד בבחירה (לא יודע מה הוא רוצה..) ניתן לשאול אותו: "בוא נחשוב מה מרשמלו החתולה הייתה עושה עכשיו?" או "מה היא היתה מציעה לך לבחור?"
*השימוש בדמות חיצונית (כמו חבר דמיוני) מאפשרת יציאה מתוך התבנית המחשבתית ופותחת אפשרויות חדשות.

טופי הקוף – לצחוק

"השמחה איננה עניין שולי במסע – היא חיונית." הרבי נחמן מברסלב
טופי הקוף מייצג עבורי צחוק, כיף ומיקוד בטוב. היכולת להתייחס למצבים בחיים כאל משחק – לא משום שהם לא רציניים אלא כדי להכניס בהם שמחה, תשוקה וחדוות יצירה.
ההתחברות למשחקיות ושימוש בהומור ביומיום שלנו יכול לא רק להפוך את החיים למהנים יותר ומלחיצים פחות אלא גם לאפשר לנו להגיע לתוצאות טובות יותר.
לשימוש בהומור בהורות יש חשיבות רבה לחיזוק הקירבה עם הילד. ילדים אוהבים לצחוק ולשחק. הדרך הטובה ביותר להתקרב לילדים, לעודד אותם לשתף ואפילו ללמד אותם היא דרך משחק והומור.
בשנת 1983 התחילו לשדר בארץ את הסדרה רחוב סומסום. הסדרה שאולי נראית לנו סדרת טלוויזיה רגילה לילדים, היתה תחילתה של מהפכה – לימוד בעזרת הומור. עד אז לימוד היה עיסוק רציני בלבד. מורים היו אנשים רציניים וקשוחים וחיוך בכיתה מיד היה גורר עונש חמור. מאז דברים השתנו ולימוד בעזרת הומור ושירה נראה לנו עכשיו כמעט מובן מאליו.
הבחנה חשובה שכדאי לעשות כשדברים על הומור היא בין הומור פשוט וציניות. ילדים הם דידקטיים, הם מבינים דברים פשוטם כמשמעם וציניות אינה ברורה ומובנת להם. כשאנחנו באים לצחוק עם ילדים עלינו לעשות זאת בשפה פשוטה ובתמימות.
אחד הדברים שאנחנו מלמדים ילדים ב"חלום לי" הוא מיקוד בדברים הטובים שיש לנו ושחווינו היום. בעיקר בזמן שלפני השינה מיקוד בחיוב מסייע ליצירת רגיעה להרדמות מהירה יותר וכך גם לשינה איכותית יותר. טופי הקוף מייצג את המיקוד הזה בצורה הטובה ביותר.
הדמות של טופי הקוף יכולה לסייע בכמה דרכים: כאשר אנחנו רוצים לשנות את המיקוד של הילדים שלנו ממיקוד שלילי למיקוד חיובי וכשנרצה להכניס הומור לתוך מצבים שאולי נראים לילד שלנו כמשהו מפחיד ורציני. לדוגמא על-ידי השאלה: "מה אתה חושב שטופי הקוף היה עושה/ אומר עכשיו?"
*השימוש בדמות חיצונית (כמו חבר דמיוני) מאפשרת יציאה מתוך התבנית המחשבתית ופותחת אפשרויות חדשות.

שוקו הפיל – להרגיש

שוקו הפיל מייצג עבורי את היכולת שלנו להתבונן פנימה והחוצה,
להקשיב לגוף שלנו, לרגשות שלנו ושל האחר, לתחושות ולאינטואיציה שלנו.
שוקו הפיל יודע לראות מצבים מנקודות מבט נוספות על זו שלו. יכולת המאפשרת הבנה והתמודדות טובה גם עם מצבים קשים ולא נעימים.
הקשבה לאינטואיציה היא אחד המאפיינים לאנשים המצליחנים (לפי הפסיכולוג הבריטי ד"ר ריצ'רד וייסמן) בעקבות מחקר שעשה הוכיח שהמודעות לאינטואיציה גורמת להימנעות מסיכונים מצד אחד ומשלבת פתיחות להזדמנויות להצלחה מהצד השני.
הרעיון הוא ליצור מודעות לעולם הרגש והתחושות שלנו ושל הסובבים אותנו:
לתחושות הפיזיות – מאיפה מגיע הכעס שלי? כשאני שמחה איפה אני מרגישה את זה בגוף? כשאני ממש רוצה משהו איך התחושה הזו מופיעה? ברגע שניצור את המודעות הזו תהיה לנו יותר אפשרות לשחק עם התחושות שלנו – לקצר את הכעס ולהאריך את השמחה..
לאינטואיציה תפקיד חשוב מאוד בחיים שלנו. התשובה לשאלות – מה טוב יותר עבורי ומה פחות טמונה בד"כ באינטואיציה שלנו. לילדים החיבור לאינטואיציה הוא טבעי וישיר יחד עם זאת הם גם נוטים להיות מאוד מושפעים מסביבתם. לכן לחיזוק החיבור לאינטואיציה אצל ילדים יש חשיבות רבה. ילדים עם חיבור לאינטואיציה שלהם ידעו מה מותר ומה אסור, הם גם ידעו איפה לשים את הגבולות ולא "ללכת אחרי העדר"– יכולת חשובה במיוחד לפתח בעיקר לקראת הגילאי בית ספר – תחילתו של ה"לחץ החברתי".
הדמות של שוקו הפיל יכולה לסייע כאשר ילדנו נקלע לקושי רגשי. כאשר נרצה לפתוח בפניו נקודות מבט נוספות למצב מסוים, להבין טוב יותר למה הרגיש את מה שהרגיש, איך האחרים מרגישים ואיך יוכל בפעם הבאה לפעול בצורה טובה יותר. לדוגמא על ידי השאלה: "אם שוקו הפיל היה רואה את מה שקרה, מה לדעתך הוא היה מציע לך?"
*השימוש בדמות חיצונית (כמו חבר דמיוני) מאפשרת יציאה מתוך התבנית המחשבתית ופותחת אפשרויות חדשות.

האנשים שמאחורי היצירה

כרמית אלבק - מייסדת ומנכ"ל

נשואה לאבי ואמא לירדן, רועי ורותם.
מטפלת ברפואה משלימה ובעלת תואר במנהל עסקים בינלאומי.

"כאשר התחלנו לעבוד על פרויקט "חלום לי" (בשמו הראשוני: "אבא תעשה לנו חלום"), הבנתי מהר מאוד שיש כאן הזדמנות להגשים חלום. חלום ליצור משהו שישפיע וייטיב עם איכות חיים של אנשים.

ההבדל שעשה "חלום לי" היא ההזדמנות להייטיב עם איכות חיים של מעגלים נוספים מלבד הקרובים אלי והמטופלים בקלינקה הפרטית שלי. כמו כן העבודה על "חלום לי" החזירה אותי לתקופה שבה הייתי מתעוררת בבוקר וכל מה שחשבתי הוא שיווק.
כל מי שעסק פעם בשיווק מתוך בחירה יודע שחיידק זה תמיד נמצא בתוכך גם אם הוא אינו פעיל, סביר להניח שיום אחד הוא יחזור לתפוס מקום בחייך.

העבודה האינטנסיבית תוך מתיחת גבולות בכל תחומי החיים, הדגישה ולימדה אותי ש…
אין גבול ליצירתיות.
שאין גבול להנאה מיצירתיות.
שאין גבול לאהבה (שוב הזדמנות להודות למשפחה ולחברים שהקיפו אותנו בחום ונתינה ללא תנאי).
שאף פעם לא מאוחר מידי למצוא רבדים חדשים ועמוקים יותר בתוך עצמך.
שאין כמו ניסיון.
ושאף פעם לא מפסיקים ללמוד"

שותפים להצלחה

מכון אדלר

קבוצת הנשים המדהימה שמלווה אותנו כבר מההתחלה ומעוררות בנו השראה בכל פעם מחדש.
וכמובן שאנו גאות לשאת את תו התוכן המיוחד של המכון. לאתר של המכון: www.machon-adler.co.il

שני צוקרמן

NLP Master Practitioner
שייטת אולימפית בעברה השתתפה באולימפיאדת אטלנטה (מקום 12) ובאולימפיאדת סידני (מקום 4).

"בכל תהליך היצירה של \'חלום לי\' הרגשתי שיש לי הזדמנות ליצור משהו חדש
שישלב את האהבה הגדולה שלי לאימהות ואת כל הידע שרכשתי בתחומי העיסוק האחרים שלי.

מתוך הזרימה הטבעית שבה התגלגל \'חלום לי\' שהתחיל מ-אלי דרך הבנות שלנו, דרכי,  דרך כרמית ודרך עוד הרבה אנשים נפלאים כדי להגיע למוצרים הנפלאים שלנו,  אין לי ספק שבאותה צורה יהפוך "חלום לי" ו-DreamBow לחלק טבעי מהרגעים שלפני השינה אצל ילדים והורים רבים..

כל כך מרגש עבורי לקבל תגובות מילדים והורים שהתחברו לקלפים, לספרים ולדיסקים כל אחד בדרכו, והפכו אותם לחלק מהיומיום שלהם. כך גם ההזדמנות שנפתחה בפניי לגעת בילדים והורים באחד הרגעים הכי אישיים של היום, ולהפוך את הרגע הזה אפילו לנעים, קרוב וטוב יותר בכל דרך שיבחרו.

אני רואה ב-DreamBow פתיחת אפשרויות מדהימה להתפתחות הקשר של כל הורה עם הילד/ים שלו."

טלי איסרוב

פסיכולוגית קלינית לילדים ונוער
שבדרכה העדינה והנינוחה עזרה לנו להקשיב למילים מתוך אוזניו של ילד. טלי תורמת תכנים ומלווה אותנו בפיתוח המוצרים ובהתאמה המדויקת שלהם לילדים. 
לאתר של טלי: www.ti-clinic.com

ירון חולין

מאייר, מעצב דמויות
שביכולת ההקשבה שלו, בכשרון הרב ובמקצועיות מצליח להכניס חיים וצבע בכל החלומות שלנו.
לאתר של ירון: www.behance.net/hulinyar

אבנר הברפלד

מעצב גרפי
שנותן את מגע הקסם שלו ומחבר את כל החומרים למוצר מוגמר. ואז מסכים בשקט ובנעימות להקשיב ולשנות עד שכולם יהיו מרוצים…
המייל של אבנר: avner-hab@012.net.il

סטודיו דוד ויוסף

תקשורת חזותית
בניצוחם של דוד ונמרוד שהצליחו להפתיע, להלהיב ולרגש אותנו בכל פעם מחדש עם המקוריות, המקצוענות והצבעוניות 🙂 
האתר של סטודיו ודו ויוסף: www.dny.co.il

מנו לוי

יועץ בתחום המשחקים, יזם ומלווה עסקי.
"שיודע לשחק את המשחק…" וברגישות, מקצועיות והומור הוביל אותנו בשביל שבין היצירה לעשייה.
המייל של מנו: mano@mentorglobal.com

מיכל רותם

צלמת
שהפכה אותנו לחלק מהמשפחה והצליחה לתפוס את רגעים כמו שרק היא יכולה…
לאתר של מיכל: www.michalrotem.co.il

יפעת שוורצברג

מורה ליוגה לילדים
שעזרה לנו ליצור ולדייק את התנוחות במשחק "כיף לי" כך שיתאימו במיוחד לקטנטנים.

תודות נוספות

אילנית מעין, איציק רהב, אלית ודורית, אסף סמדר – ARN, יואב אלקובי, עדי רנרט, שמוליק נויפלד ועוד רבים אחרים שתרמו לנו ידע רב, כל אחד בתחומו, בשמחה וברוחב לב.