איך לבחור מתנות לילדים?

אין כמעט דבר חביב על ילדים יותר מלקבל מתנות… ולא סתם הדגש הוא על לקבל – הרבה פעמים אחרי שמקבלים המתנות עצמן בסופו של דבר נאגרות על המדפים שלנו בודדות וחסרות תועלת.. ומה באמת קונים למי שיש לו הכל…
לרוב הילדים שאני מכירה באמת לא חסר דבר. ובכל זאת בסופו של דבר יש מתנות-משחקים שהילדים שלנו חוזרים אליהם, נהנים ומשתמשים בהם שוב ושוב ויש כאלו שההנאה והשימוש בהם תתמצא בפעם אחת אם בכלל.

שלושה טיפים לבחירת מתנה איכותית לילדים

לחזק את החזק

הגישה האדלריינית אומרת: "אם הילד שלכם מצוין באנגלית וגרוע בחשבון, תנו לו שיעורים פרטיים באנגלית.."

ילדים (וגם מבוגרים) נהנים להצליח. חישבו על משהו שילדכם כבר עכשיו חזק בו. וודאו שתהיה לילדכם האפשרות להשתמש בחוזקים שלו תוך כדי משחק. זה מה שיאפשר לו לשחק, ליהנות ולצפות לפעם הבאה. לדוגמא אם ילדכם הוא ילד שאוהב פעילות פיזית והייתם רוצים לשפר את יכולת הריכוז שלו, אל תקנו לו משחקים שמאלצים אותו להיות מרוכז לזמן ממושך, התוצאה של זה תהיה בד"כ תסכול וחוסר רצון לשחק. מצאו משחק שיאפשר גם התייחסות לגוף ובמקביל יכול לדרוש ריכוז – כך ילדכם יוכל גם ליהנות וגם לשפר יכולת חשובה שתתרום להתפתחות ולתפקוד היומיומי שלו.

כמו כן וודאו את התאמת הגיל המומלץ של המשחק לילדכם.

שיפור יכולות דרך משחק 

"משחק הוא הדרך של הילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם." ~ מריה מונטסורי
זה נכון, אחת הדרכים המוצלחות ביותר ללמידה היא דרך משחק ואכן כאשר בוחרים מתנה אפשר "לנצל" אותה כדי לפתח יכולות ומיומנויות אצל ילדינו. יחד עם זאת וודאו שאתם משלבים את הטיפ הראשון ולא מנסים ליצור מניפולציה על ילדכם. ילדים יודעים לזהות מניפולציות ברגע. חישבו על משהו שהייתם רוצים לחזק אצל ילדכם.

לדוגמא: יכולת גופנית, יכולת ריכוז, מוטוריקה עדינה וכו', ומיצאו את המשחקים בהם המיקוד הוא בהנאה ו"תופעות הלוואי" הן שיפור היכולות שאתם מחפשים.

ברכה

אחת המתנות הגדולות והטובות (וגם הזולות..) שאנחנו יכולים להעניק לילדנו זו ברכה. כאשר אנחנו מברכים יש לנו הזדמנות להוקיר על הדברים החזקים והטובים שהם בורכו בהם ולשים פוקוס על העוצמות והיכולות המיוחדות שיש להם. אני מקפידה להעניק מתנות מ-סיבה מסוימת ואם אין לי כזו אני ממציאה. קישור של תוצאה (המתנה במקרה הזה) להתנהגות טובה במיוחד, תעצים אותה ותיצור חיזוק חיובי עבור הילד וכך גם רצון לשחזר אותה.

נקודה חשובה לתשומת לב כאן: לא מומלץ להתנות התנהגות טובה בתמורה לקבלת המתנה,

אלא להעניק מתנה לאחר מעשה וכמובן לצרף משפט הוקרה כמו:"התחשק לי לקנות לך מתנה כי אני כ"כ מעריכה את זה שעזרת לי אתמול ואת ההתנהגות שלך עם אחיך בזמן האחרון".

בעידן השפע, מתנות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ולעיתים אפילו לדבר מובן מאליו. כאשר אנחנו מעניקים מתנה,

עד כמה שאפשר, כדאי לנסות ליצור מעין טקס קטן.. וכך להפוך את "המובן מאליו" למיוחד, מרגש ומקרב יותר.