"כיף לי" - הוראות משחק

כללי המשחק

מטרת המשחק:
ליצור כמה שיותר זוגות זהים של כרטיסיות.
 
מהלך המשחק:
מערבבים את הכרטיסיות היטב.
מסדרים את הכרטיסיות על הרצפה/ המיטה/ השטיח וכו’,
כשגב הכרטיסיות פונה כלפי מעלה.
כל משתתף בתורו הופך שתי כרטיסיות.
במידה ושתי הכרטיסיות שונות, המשתתף הופך אותן בחזרה והתור עובר הלאה למשתתף הבא.
במידה ושתי הכרטיסיות זהות המשתתף מבצע את המשימה הרשומה עליהן (*מלבד כרטיסיית הבוקר) ושומר את הכרטיסיות.
המשתתפים האחרים מוזמנים להצטרף אליו בביצוע המשימה.

*במידה ומשתתף הפך זוג כרטיסיות בוקר, הוא לוקח אותן ושומר את המשימה למחר בבוקר. 

מנצחים
מי שהצליח לאסוף הכי הרבה זוגות.
מי שיצר רגיעה באמצעות החושים שלו, אמר תודה על הדברים הטובים ודמיין את החלום שלו.

ההמלצות שלנו

* מומלץ לשחק את המשחק בישיבה מזרחית ולהקפיד על גב זקוף. המשחק הוא הזדמנות נפלאה ליצירת מודעות לגוף וליציבה שלנו.
* המשחק מבוסס על יצירת “עוגנים” (מונח ב-NLP המתאר קישור בין חוויה חושית וחוויה רגשית). המטרה היא ליצור עוגנים (תנועות) שיהוו עבור הילד קישור לתחושות של רגיעה, בחירת חלום, תודה, הקשבה לקול הפנימי וכו’. עוגנים אלו יוכלו לשמש את הילד לא רק לפני השינה אלא גם במהלך היום.
* מידע נוסף על התנועות המיוחדות במשחק “כיף לי” ניתן למצוא בתחתית העמוד.
* זכרו תמיד שמטרת המשחק היא קודם כול ליהנות ויחד עם ההנאה – להשלים את היום, להירגע, לשתף, להקשיב ולהתחבר לחלומות שלנו. מצאו את חוקי המשחק המתאימים לכם ברגעים משותפים מיוחדים אלו.

תנועות מיוחדות למשחק הזיכרון "כיף לי"

הקשבה לקול הפנימי

לעיתים, כאשר קיימים קולות רבים מסביב ילדים מתקשים להתחבר לקול הפנימי שלהם. הקול שיודע מה טוב עבורם ומה נכון לעשות במצבים שונים. היכולת ליצור רגע של שקט במצבים אלו היא משמעותית וחשובה ביותר. בעת קונפליקט תוכלו ללמד את ילדכם כיצד ליצור את השקט הזה בעזרת יצירת קונכיות מכפות הידיים וכיסוי האוזניים. כאשר הוא עושה זאת עודדו אותו להתחבר לקול הפנימי שלו שיעזור לו להחליט מה טוב ומה מותר ורצוי. מצבים של לחץ חברתי הם דוגמא נפלאה בה מומלץ להשתמש בטכניקה המיוחדת הזו.

 

כרטיסיית בוקר

כרטיסיית הבוקר היא הכרטיסייה היחידה שהתנוחה המופיעה בה ממריצה ומעוררת. התנוחה מסייעת להמרצת מחזור הדם, , הגברת חילוף החומרים בגוף ושחרור חוליות עמוד השדרה.
מומלץ להתעורר איתה בכל בוקר ולצרף לה כמובן חיוך גדול וברכת “בוקר טוב”.

נשימת הא

נשימה מטהרת, מנקה ומשחררת. עוזרת לפרוק מתח שהצטבר ולהחליף אנרגיות.
מומלץ לתרגל במצבי מתח וכעס כדי לעזור לפרוק את המתח ולהשתחרר.

תנוחה לעיכול טוב

התנוחה מסייעת להטמעת המזון באופן מיטבי בגוף, הקלה מתחושת כובד אחרי האוכל,
מתן מנוחה לגוף תוך כדי קליטת המזון.
התנוחה מומלצת אחרי כל ארוחה (לילדים במשך 3 דקות ולמבוגרים במשך 10 דקות)

התבוננות באצבע

ביצוע עקבי של הפעולה ישפר את שרירי הראייה, יסייע לריכוז, להשקטת החושים וכינוס פנימה.
מומלץ להשתמש לפני פעילות הדורשת שקט וריכוז כגון מפגש בגן או שיעור בכתה וכמובן לפני השינה.